loading...
گردو فان
محمد بازدید : 1 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص مثبت اعلام شدن دوپینگ حمزه نکویی اظهار داشت: نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان در خصوص حمزه نکویی به دست ما رسید و اصلا بحثی در خصوص استفاده کردن از مواد نیروزا در این نامه‌ها قید نشده است. در تست دوپینگ او مواد پوشاننده به نام گیلیسرول دیده شده است.

وی ادامه داد: گیلیسرول در مواد غذایی روزانه‌ای که من و شما هم استفاده می‌کنیم وجود دارد. نکویی هم از این موضوع اطلاعی نداشته است.در نامه‌ای که به دست ما رسید هیچ اشاره‌ای به استفاده از مواد نیروزا نشده است. فقط دوز گیلیسرول در تست دوپینگ او بالا بوده است. آنها از ما دلیل خواستند و ما هم با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی برای آنها نامه نوشتیم. گفتیم چیزی که شما اعلام کردید یک موضوع طبیعی است و دوز آن می‌تواند در افراد معمولی متفاوت باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تصریح کرد: معمولا و زمانی که ورزشکاران ایران به کشورهای شرق آسیا سفر می‌کنند، به دلیل متفاوت بودن ذائقه همراه خود غذای ایرانی می‌برند. ورزشکاران هم فراخور ذائقه، فرهنگ و استان خود گاه اوقات خوراکی‌هایی می‌برند و مصرف می‌کنند. نکویی هم نوعی پودر غذایی همراهش بوده که سراشار از دانه‌های روغنی است. در واقع این پودر یک ترکیب روغنی و گیاهی است و شامل ترکیباتی از آجیل می‌شود. 

شجاعی با بیان اینکه نمونه این پودر را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم، گفت: مسئولان فدراسیون جهانی می‌خواستند در این مورد به ما کمک کنند و به دنبال دلیل بودند. خودشان قبول کردند چراکه هیچگونه ماده نیروزایی در تست دوپینگ این ورزشکار دیده نشده است. در نامه‌های خود هم به ما اعلام کردند که یک نوع ماده پوشاننده بوده و نه نیروزا. آنها از ما در خصوص این مورد توضیح خواستند.

وی با بیان اینکه نتوانستیم دلیل مناسبی اعلام کنیم، گفت: وقتی به فدراسیون جهانی گفتیم این ورزشکار در چند روزی که مسابقات قهرمانی آسیا پیگیری می‌شد، بیش از حد این پودر را مورد استفاده قرار داده است، پذیرفتند. سپس آنها به ما گفتند برند تجاری و کارخانه‌ای که این پودر را تولید می‌کند چیست که با آنها وارد مکاتبه شده و ماده مذکور را مورد آنالیز شیمیایی قرار دهیم. ما گفتیم این ماده در خانه، قنادی و کارگاه تولید می‌شود و شما هر جا بروید یک برند تجاری مخصوص که بتواند پاسخگوی‌تان به عنوان یک دلیل باشد، وجود ندارد. ضمن اینکه دانه‌های روغنی بر اساس ذائقه متفاوت است و نه تولید و نه مصرف آن استاندارد خاصی ندارد.

شجاعی با اشاره به اینکه ما هم ادله منطقی برای ارائه به آنها نداشتیم، یادآور شد: بحثی از مواد نیروزا در دوپینگ نکویی نیست. با اعلام محرومیت او باز هم اعتراضی نسبت به شرایط موجود خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص حضور رضا زمانی‌نژاد در ترکیب تیم ملی آمریکا و انتقادها به فدراسیون کشورمان عنوان کرد: این موضوع چه ارتباطی به فدراسیون و رئیس آن دارد که زمانی‌نژاد در خانه خود تصمیماتی شخصی اتخاذ می‌کند که به آمریکا یا هر کشوری دیگر برود؟ من چه کاری از دستم برمی‌آید؟ رفتن او یک تصمیم شخصی است و هیج ارتباطی به فدراسیون ندارد.

وی ادامه داد: به طور مثال همین امروز شما تصمیم می‌گیرید تبعه فرانسه شوید، این یعنی حتما کسی مقصر است؟ چه کار به ما دارد که زمانی‌نژاد به آمریکا رفته است؟

شجاعی گفت: دلم برای ورزش می‌‎سوزد. دو سال و خورده‌ای است که یک نفر به من نگفته برنامه‌ات را ببینم. یکی نمی‌گوید تیم‌های پایه‌ات کجاست؟ یکی نمی‌گوید بحث استعدادیابی در فدراسیون به چه صورتی است. زمانی‌نژاد به آمریکا رفته، من چه کاری می‌توانم بکنم؟

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌نژاد فرد بسیار محترم و از نظر شخصیتی مورد تایید من است و هیچ مشکلی با او نداشتم. او قبلا در آمریکا بوده و من هم اولین بار او را در این کشور و زمانی که قرار بود مسابقات انتخابی المپیک برگزار شود، دیدم. زمانی‌نژاد به من گفت در مسابقات آگدن آمریکا برای شما تیر بیندازم که من هم موافقت کردم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: ما کمانداران ریکرو را به بازی‌های انتخابی المپیک آمریکا اعزام کرده بودیم و چون کامپوند المپیکی نبود ورزشکاری را با خود به این مسابقات نبردیم. او به من گفت می‌توانم با هزینه خودم چون در آمریکا زندگی می‌کنم در این مسابقات شرکت کنم؟ وی کماندار کامپوند بود و ما هم با حضورش موافقت کردیم. در واقع او برای حضور در مسابقات آگدن آمریکا از شهری به شهر دیگر آمد. پس از آن تا این لحظه خبری از او نداشتیم. این داستان کاملا شخصی است. بر فرض اینکه چنین اتفاقی در زمان من رخ داده باشد؛ باز هم کاملا موضوع شخصی است. خود او باید در این مورد پاسخگو باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 487
  • کدهای اختصاصی